Am I weird to be more turned on by erotica rather than p0rn?

Never really been into porn tbh and i personally find it distasteful to a degree. Ig I get more turned on by stories because it lets me be free with my imagination.
0 8

Superb Opinion

  • Porn is soooo produced. And not in a good way, the stories are lame, the settings are equally bad. I could go on. In porn's defense, some of the amateur stuff is good. I'm thinking the kinky boyfriend/girlfriend and exhibitionist stuff I've seen. HOT.

    Erotica is my preference. Over time, I've discovered different forms. I love printing things I found on the internet and reading them while commuting. The stories are often confessional and obviously, real. On the bus, I look so studious and hard working. lol.

    Does interactive stuff count? Some chat sites are a great way to get off. I have friends I regularly share stories with. They're always hot. When that isn't working, they're also a good place to role-play kinky ideas...

    Porn is a dead art. Even my imagination is better.

    • Yaa i agree. Never tried nteractive stuff, I don't know ig im afraid of trying stuff with others but ig it does count.

    • Worth trying... It's completely anonymous. It's easy to do on an impulse, try things to see what works and doesn't. It isn't easy for stalkers...

Most Helpful Guy

  • We're totally on the same page. Porn just seems too repetitive, and gets boring for me fast.

    Erotica is great (for me) because it's like a fantasy that's more real, and they have erotica for every fantasy out there. I have very specific fantasies and I can never find them on porn. I get so much more pleasure from erotica because it touches on the very specific fantasy situations that really turn me on.

Most Helpful Girls

  • NO. Sometimes porn gets boring so I try to find some good stories to read ;)

  • Nah. Porn can be... bland after a while, i'll tell ya whaaaa

Scroll Down to Read Other Opinions

What's Your Opinion? Sign Up Now!

What Girls & Guys Said

4 35
  • Stories you can read it as if you are part of it. I write erotic stories and love to read because I envision myself in them
    There's nothing weird at all, everyone is into their own things!

  • No to be honest I know way more women that prefer erotica for masturbation than porn since porn is mostly filmed to arouse a man. I can understand where you´re coming since stories are more likely to be romantic while porn is more about the sex act itself. There are few dialogues, no stories, just the act also the women in porn more than often have perfect ideal bodies to give the guy a strong ejaculation.

  • You a woman, and women tend to be less visual than men, so it's makes sense.

    https://www.youtube.com/embed/A9WZFeA4FzI
  • To each is own as they say & you like what you like & weird you are not.

  • You are not weird. Erotica is often way better.

  • I’m the same way as you

  • Seems normal to me.

  • Yes as it means you're more fictional than porn, and about as sexually interesting.

    99.5% of erotica is lame, and terribly written.

  • Understood, and I agree. If porn doesn't do it, I like very good erotica that I DL from YouTube, when they allowed it.

  • No one cares.

    • About you

    • Lmao

  • Reading erotica is very fulfilling. It lets your imagination run wild.

  • Everyone is different. Like you say erotica lets us use our imaginations which can be more of turn-on than visual stimulation.

  • It’s a pretty common thing with women.

  • Not weird at all
    manufactured porn is someone else's ideas made into the the images they like using people whos bodies appeal to them also

    erotica employs your mind you greatest sex organ to turn someone else's fuel into your self-tailored fantasies and can feature things that might be impractical unfeasible or even impossible using images of any real people you like aesthetically or even made up ones

  • Human porn sucks ass, that's why I watch cartoon horse porn.

    • Damn. Whats that about?

    • It's kinda obvious, porn but with ponies, one of my partners is an artist and even draws me some personalized stuff.

    • Mind following me? Lets have a chat?

    • Show All
  • Erotica can be very stimulating if you have great writers. I actually prefer when women write it as they tend to be more colorful and descriptive in their writing than men and don't use as many hardcore terms.

  • Not at all. Some people aren't turned on by porn. Completely normal

  • Reading confessions can be interesting

    • I agree.

  • Yeah I know a lot girls like erotica more than porn and it does kinda make sense because girls or more imaginative while guys are more visual. I do like to read or listen to erotica sometimes to take a break watching porn.

  • Yep it's really normal for girls, i have seen many girls in the same situation like you.. by the way are you able to cum on erotic too?

    • Yes...

  • Show More (19)